תמיד לאהוב💕

אהבה והחיבור לפעילות גופנית- כלים וטיפים שיעזרו לנו:

הרבה השתנה מהימים בהם אהבנו לזוז, לרוץ ולקפוץ כילדים, עד לנקודה שפעילות גופנית הפכה בעינינו למטלה, חובה ושעמום. פסיכולוג הספורט, ד”ר רועי סמואל, מסביר איך ניתן להתאהב בכושר מחדש – צעד אחר צעד

ד”ר רועי סמואל, יועץ, חוקר ומרצה בפסיכולוגיה של הספורט מהמרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז מדיקס לרפואת ספורט, טוען שמדובר בתהליך שניתן לפתח.

“אנשים לא ‘שונאים ספורט'”, אומר ד”ר סמואל. “בהתפתחות האנושית האבולוציונית, בני אדם התעצבו באופן בו הגוף האנושי מנסה לחסוך באנרגיה והמצב ‘הטבעי’ עבורם הינו פסיבי יותר מאקטיבי, לשמירת הומאוסטזיס (סטטוס קוו) גופני ונפשי.

אם שאלתם את עצמכם כמה זמן ייקח לכם “להתאהב” בספורט וליהנות מפעילות גופנית, סמואל מעיד שמדובר בתהליך שלוקח כמה חודשי הסתגלות.

“ההנאה מהפעילות נוצרת מתחושות גופניות של שיפור טווח תנועה, שיפור יכולות אירוביות ואנאירוביות, כוח, יציבה, גמישות, ירידה במשקל (אם התהליך מלווה בתזונה מתאימה), וכן תגמולים רגשיים וחברתיים רבים כגון תחושת מסוגלות וביטחון עצמי, תחושת מוטיבציה פנימית, סיפוק, קשרים חברתיים, שיפור קוגניציה וריכוז, הפחתת מצב רוח שלילי והגברת מצב רוח חיובי”.

*כמה טיפים שיעזרו לכם להתמיד פעילות גופנית:

✅️בחרו פעילות גופנית המתאימה לכם, ללא לחץ חברתי.

✅️התאימו את תוכנית האימונים מבחינת עצימות, משך ותדירות לרמה וליכולת שלכם.

✅️הציבו יעדים הדרגתיים וריאליים אשר עובדים בשבילכם ולא אתם בשבילם.

✅️היו מגוונים בפעילות הגופנית ושנו אותה מדי פעם למניעת שעמום.

✅️צפו ותכננו מראש מצבים בהם לא תוכלו להתאמן באופן סדיר. למשל, תכננו פעילות חלופית בעת חופשה.

✅️החליפו “צריך ל” ב”רוצה ב”. “צריך ל” יוצר עבורכם לחץ וציפיות.

✅️השתמשו בדיבור פנימי חיובי על מנת להימנע מדיאלוגים פנימיים הקשורים להפסקת הפעילות. למשל, כיצד אני מעודד את עצמי במקום לרדת על עצמי כאשר קשה לי לסיים אימון או להתמיד לאורך השבוע בתוכנית האימונים.

✅️אל תפרשו הפסקה זמנית באימונים כאסון, זה יפגע בכוח הרצון שלכם.

זכרו שפעילות גופנית טובה עבורכם גם אם היא לא עמדה ב-100 אחוז מהציפיות שלכם ומהיעדים שקבעתם. כל עוד אתם נעים, מתמתחים, רוקדים או עושים ספורט אתם עושים משהו חיובי עבור הגוף והנפש שלכם

תפנקו את עצמכם בשעון ספורטיבי שיעזור לכם לראות תוצאות!!!

שעון מולטיספורט חכם Forerunner® 965 מבית Garmin – שעון פרימיום  עם GPS מובנה, מסך מגע AMOLED  מטיטניום. מוסיקה מובנית ,תשלום מובנה ו  23 ימים של חיי סוללה במצב שעון חכם.

לרכישה ל חצו פה–> https://ksp.co.il/item/14751-257811

פוסטים דומים

כתיבת תגובה